כיצד לבחור רצפת פרקט התואמת את הצרכים שלנו?

ישראלים רבים בוחרים בפרקט בתור אופציית הריצוף המושלמת אשר תשתלב בחללים השונים בבית. פעמים רבות אנו נוטים להתבלבל בין הסוגים השונים ששוק הפרקטים מציע. שני קריטריונים עיקריים הם אלו המכוונים אותנו לבחירת הפרקט:

  1. הצבע, הגוון של הפרקט
  2. הגודל, העובי של לוחות הפרקט

ובכן, מסתבר שכאן הגודל ממש לא קובע!

החוכמה היא לדעת לבחור את הפרקט הנכון בהתאם לצרכים שלנו…

אם נשווה למשל בין פרקט בעובי של 20 מילימטרים, פרקט בעובי של 15 סנטימטרים ופרקט בעובי של 10 מילימטרים נגלה שלא רק העובי שונה בין משטח למשטח, אלא גם השכבה העליונה שלרוב עשויה מעץ אלון היא שונה.

אז על פי מה ניתן לקבוע את איכות הפרקט?

  • היצרן – החברה שמייצרת את הפרקט הינה קריטית לקביעת רמת האיכות שלו, שכן כל חברה מייצרת בשיטות ובטכנולוגיות אחרות לגמרי.
  • מאיפה מגיע עץ האלון ? – עץ האלון מגיע מכל מיני מקומות ברחבי העולם, כאשר ההבדלים בין אלון כזה לאחר באים לידי ביטוי ברמת המיון של העץ, צורת החיתוך, המרקם שלו ועוד – אלו משפיעים כמובן על המחיר.
  • שכבות תומכות/שכבות תחתונות – כאן נכנס הדיוק על עובי הפרקט. לאו דווקא פרקט שהוא עבה מעיד על היותו של הפרקט איכותי. יש פרקטים דקים במיוחד שנחשבים למאוד איכותיים, בעלי רמת גימור סופר גבוהה, עמידים ולכן גם ניתנות עליהם בממוצע בין 20-25 שנות אחריות.
  • חידוש הפרקט – זה ממש לא משנה מה העובי של הפרקט כאשר מדברים על חידוש ותחזוקה שלו בעוד 10,15 או 20 שנה. תהליך החידוש מסיר שכבה מאוד מאוד קטנה ולא משמעותית ולכן ניתן יהיה לחדש את הפרקט כמה וכמה פעמים, בלי קשר לעובי שלו.

אחד היתרונות הבולטים בפרקטים בעובי מינימליסטי של בין 5-10 מילימטרים טמון בעובדה שמקדם המעבר התרמי של אותם פרקטים מצוין, שכן במקרים בהם ביתנו מצויד בחימום תת רצפתי, רצפת פרקט דקה תסייע לחום לעבור מהר, זאת בהשוואה לפרקטים עבים. לעומת זאת, כאשר נרצה למשל לייצר רצפת גלריה המאופיינת בתשתית דומה לזו של דק ולמעלה להניח עץ, כאן נרצה לבחור בעץ עבה.

המומחים של דקמן בנייה ועיצוב בעץ ישמחו לסייע לכם בבחירת הפרקט שתואם את הצרכים, התקציב והסגנון העיצובי המועדף עליכם.

אהבתם? שתפו!