המדריך המושלם לרכישת פרקט עץ

פרקט עץ לחיפוי רצפת הבית או הגינה, משמש כיום כאלמנט פרקטי מחד, וויזואלי מאידך. בכתבה הבאה על סוגי פרקט העץ השונים, ועל התאמה נכונה שלהם  לנתוני השטח הנבחר, למראה אותו אתם מעוניינים ליצור ולרמת התקציב העומד לרשותכם לצורך הרכישה.

פרקט עץ

ברכישת פרקט עץ, ניתן לבחור בפרקט עץ מלא, או לחילופין, בפרקט עץ עשוי שכבות. פרקט עץ שכבתי עשוי מספר שכבות עץ המוצמדות זו לזו באמצעות הדבקה. שכבות העץ התחתונות עשויות עץ זול יחסית או סיבי עץ דחוסים, ומשום כך, מחירו נחשב לזול יחסית. השכבה העליונה, לעומת זאת, עשויה עץ מלא, ומעניקה לפרקט את מראה העץ המרשים הרצוי. פרקט עץ שכבתי עמיד יותר ללחות, ועל כן, סיכוייו לשנות את צורתו בעקבות לחות נמוכים יותר. עם זאת, הדבק המחבר את שכבות העץ עשוי להיחלש עם הזמן ולגרום להיפרדות השכבות המרכיבות את הפרקט. איכות שכבות העץ של הפרקט השכבתי ועוביין, משפיעות באופן ישיר על מחירו. פרקט מעץ מלא הינו יקר יותר, איכותי יותר, ודורש טיפול מורכב יותר. כמו כן, מגוון הצבעים העומד לבחירה מוגבל לצבעי העץ הטבעיים בלבד. הגימור הקל יותר לתחזוקה הינו גימור הלכה, ועל כן הוא פופולארי יותר, אם כי גימור שמן משווה לפרקט מראה טבעי יותר, ועל כן, רבים מעדיפים דווקא אותו. בניגוד לפרקט שכבתי, את פרקט העץ המלא ניתן לחדש על ידי שיוף של שכבת העץ העליונה ובכך לפתור את הבלאי הטבעי שלו וליהנות ממנו לאורך זמן.

התאמה מושלמת

בעת בחירת פרקט עץ לבית או לגינה, יש להתאים את גוון העץ והגימור של הפרקט לריהוט הקיים בחלל הנבחר, לסגנון האווירה שאתם מעוניינים ליצור בו, ולרמת השימוש השגרתית המאפיינת אותו. אם אתם עומדים לבחור פרקט עץ למטבח, העדיפו פרקט עמיד ללחות, כמו גם קל לטיפול ולניקוי, אשר יאפשר לכם להתנהל במטבח בחופשיות. אם אתם מחפשים פרקט עץ לגינה מומלץ לבחור בפרקט איכותי שיהיה עמיד בתנאי האקלים המשתנים האופייניים לארצנו וישמור על מראהו לאורך זמן.

דקמן, מומחים בעבודות עץ, מתמחים בהתקנת פרקט עץ, פרגולות עץ, דקים, גדרות עץ ועוד. מזמינים אתכם להתרשם מהידע, המקצועיות והסגנונות המרובים שיכולים להתאים לחדרי הבית או במשרד. בדקמן אנו מאמינים בעבודה איכותית וללא פשרות, בחמרי גלם משובחים והיכולת לתכנן מראש ת הרצפה, כך שתישמר יפה חזקה לאורך זמן.

 

אהבתם? שתפו!