בחירת עץ לפלטה לשולחן

שולחן וספסלים בסגנון כפרי.

שולחן נגרות הוא אחד הדברים הבסיסיים לכל מי שרוצה לעסוק בנגרות. על השולחן להיות מספיק חזק, יציב, עמיד לכל הלחץ שיופעל עליו במהלך העבודה ורחב דיו כדי לאפשר מרווח פעולה טוב. אז אם ברצונך ליצור שולחן לעבודות נגרות, המאמר הבא בשבילך

כל מי שרוצה להתחיל לעסוק בנגרות, חייב שולחן נגרות טוב, יציב וחזק דיו. ההחלטה הראשונה שצריך להחליט היא באילו עצים להשתמש-  עץ מייפל או עץ בוק. לשניהם יש יתרונות וחסרונות אבל כאשר בונים את השולחן כהלכה, שני העצים יכולים להתאים.

שולחן נגרים מעץ בוק או מייפל?

עץ האשור, אשר הכינוי שדבק בו הוא "עץ הבוק", המגיע מאירופה, בעיקר מגרמניה ויגוסלביה,  ידוע בתור עץ פעיל- כלומר, עוביו ורוחבו יכולים להשתנות כאשר העץ נחשף ללחות, לכן אם השולחן באזור שיש בו הרבה לחות, למשל במחסן או אפילו בחוץ, כדאי להשתמש בעץ מייפל, שמגיע מצפון אמריקה. יש הטוענים שגם הגימור של עץ המייפל יותר טוב מעץ הבוק.
אם זהו השולחן הראשון שלך, עץ מייפל יכול להתאים בתור התחלה, משום שהוא יותר קל ונוח לעבודה.

עלות של עץ לשולחן נגרות

כמו לכל דבר, גם כאשר רוצים לבנות שולחן נגרות, צריך לוודא שאין חריגות מהתקציב, כי קל להיסחף אחרי סוגי העצים השונים, לקנות את הצבע היקר ביותר, להשקיע בלכה איכותית ועוד. ישנם דרכים להוזיל את העלות גם בלי לפגוע באיכות השולחן.
עיבוד העץ לבד זאת אחת הדרכים להוזיל את מחיר העבודה על השולחן. אם ביכולתך לבצע עיבוד עץ בעצמך, הדבר עדיף מאחר שהעבודה על העץ במחסן עצים יוצרת למחסן או למנסרה פחת ולכן המחירים יכולים לעלות.
דרך נוספת להוזיל את המחיר היא באמצעות פורומים של חובבי נגרות ודקים ברחבי הרשת, שם לפעמים מתארגנים לקניה מרוכזת של חומרים וציוד, דבר שעשוי לחסוך כסף רב.

לסיכום, שולחן עץ זהו אחד האביזרים החשובים ביותר לכל מי שרוצה לעסוק בנגרות. השולחן צריך להיות עמיד לאורך שנים, בפני פגעי מזג האוויר, לחות, ועומס העבודה. בעבודה נכונה על השולחן, הכוללת צביעה נכונה ועיבוד נכון של העץ, גם עץ המייפל וגם עץ הבוק יכולים להתאים לבניית פרגולה, אבל אם זהו השולחן הראשון שלך, עדיף לבחור בעץ מייפל שהוא יותר עמיד ויותר נוח לעבודה מאשר עץ הבוק
אז כל מה שנשאר לעשות הוא רק לבחור את העץ המתאים ביותר ולהתחיל לבנות.

אהבתם? שתפו!