איזה עץ מתאים ואיך עושים חיפוי עץ

דק לאורך טיילת בחוף הים

לא הרבה בוחרים לעשות חיפוי עץ לבית שלהם. עדיין האבן היא הבחירה הפופולארית לחיפוי, אבל חיפוי עץ הולך וצובר תאוצה, אם בגלל היות העץ חומר טבעי, שהשימוש בו שומר על איכות הסביבה ואם בגלל המראה הכפרי שהוא נותן. אז אם בחרת לעשות חיפוי עץ לבית, המאמר הבא בשבילך.

כמו בכל עבודות העץ, גם בביצוע חיפוי עץ לבית השאלה הראשונה שצריך לשאול היא באיזה עץ להשתמש.
כל עץ נותן מראה אחר, כך שהבחירה תלויה בעיקר בשאלה באיזה מראה מעוניינים- אם מראה יוקרתי או מראה כפרי עתיק.

העץ מתאים לביצוע חיפוי עץ

בין אם מדובר בקירות פנימיים או חיצוניים, רצוי לבחור בעץ שאינו מתקפל, מתקמר או נסדק עם הזמן ושהתחזוקה שלו שואפת לאפס. הצורך להשקיע בשימור עץ הוא אולי אחד הדברים המרכזיים הגורמים לאנשים לבחור בחיפוי אבן, אך חיפוי עץ שנעשה בעץ מתאים לא דורש שימור, אולי פעם בכמה שנים.
לפיכך, העץ המתאים לביצוע חיפוי עץ יהיה עץ ממשפחת האיפאה בדומה לדקים, שהוא עץ קשה שיכול להשמר לתקופה ארוכה. עצים אחרים פשוט לא יחזיקו מעמד, או שידרשו עבודות שימור קבועות, כמו עץ האורן למשל, שאולי מתאים לבניית פרגולות, אך בוודאי לא לחיפוי קירות.

בנייה נכונה של חיפוי עץ

בקירות פנימיים אולי אפשר לבצע חיפוי עץ לבד, אך בקירות חיצוניים כבר צריך מישהו שיעשה עבורך את העבודה, שכן בנייה נכונה של חיפוי עץ מתחילה בשלב התשתית.
חיפוי עץ בלי תשתית חזקה וטובה פשוט לא יחזיק מעמד. צריך לדעת איך לבנות את התשתית בצורה הטובה ביותר ואת זה לא כל אחד יכול לעשות לבד, בטח לא כשמדובר על הקירות החיצוניים.
לכן אם רוצים לבצע בנייה נכונה של חיפוי עץ, עדיף לקחת חברה שמתמחה בכך, למרות הפיתוי לעשות זאת לבד.

חיפוי עץ במקומות שונים בבית

בהתחלה, כמו בכל דבר, חיפוי עץ היה נחלתם של עסקים בלבד. ניתן היה למצוא חיפוי עץ בספא- למשל בסאונות, או בכל עסק שרצה לשדר מראה חמים אך יוקרתי. אבל הבחירה בחיפוי עץ במקומות שונים בבית, למשל בסלון, הלך והתפשט וכיום אפשר לראות יותר ויותר בתים עם חיפוי עץ במקום אבן.

לסיכום, בחירה בעץ הנכון ותשתית חזקה הם שני דברים שיכולים לקבוע האם יהיה לך חיפוי עץ מוצלח או לא. אפשר לעשות חיפוי עץ בכל מקום בבית, אז רק צריך לתכנן ולצאת לדרך.

אהבתם? שתפו!