מטבחי עץ

מטבח עץ

דווקא בעידן המודרני, עם סביבות עבודה הייטקיסטית וחיים בקצב מהיר ונמרץ, עולה הביקוש למטבחי עץ. אולי בגלל השאיפה להכניס קצת טבע וחמימות לתוך הבית, אולי הגעגועים לפשטות, לנעימות שהעץ משרה על הסובבים אותו ואולי פשוט כי עץ הוא חומר גלם איכותי, משובח ונפלא, שקל לעבוד איתו לייצר סביבת מטבח, אפילו מודרנית, למי שחייב לחוש את הקידמה.

יופי ואיכות בעץ אחד

מטבחי עץ הם מטבחים איכותיים שמעבר ליופיים הם מבטיחים עמידות לזמן ארוך היכולת שלהם להתאים לכל בית ובכל סגנון, כך שאין צורך להחליפם לפי צו האפנה, מאחר והם אופנתיים בכל עת.

סוגי העץ המתאימים למטבחים הם רבים, העמידים והחזקים ביותר מביניהם הם מטבחים העשויים מעץ מלא. יחד עם זאת, בהיותו של העץ חומר גלם גמיש ונוח לעיבוד ולעיצוב, ניתן לשלב בו גם אלמנטים וחומרי גלם נוספים, למשל כמה עבודות עץ נוספות, ברזל, זכוכית ועוד.

עץ מלא הוא חזק ועמיד וקשה לשבור אות, לשרוט או לסדוק אותו. כמו כן, הוא אינו מושפע מהחום הלחות שמאפיינים מטבחים, בהם מתבצע בישול ובתדירות גבוהה.

מטבחים מעץ מלא מתאימים לסגנון כפרי וקלאסי. ניתן להתקין מטבח מסוג זה בגינת הבית על דק האיפאה או תחת הפרגולה הגדולה. מטבחים אלה הם אלגנטיים מאד, חמים ונעימים למראה וניתן לבחור בעצים במגוון גוונים טבעיים, החל מחומים כהים, אדמדמים או לבנבנים. כמובן שניתן לצבוע אותם לפי בחירה בכל צבע שתרצו. העצים המספקים את הגוונים הבהירים הם מייפל, בוק או אלון, בעוד הכהים הם עץ אגוז או מהגוני. עץ דובדבן הוא בעל גוון אדמדם. ניתן לבחור בעצים בהם המרקם בולט ואף על סוגים שונים של גימור, למשל אטום, צבוע או שקוף.

פתרונות לכל אחד

חשוב לקחת בחשבון כי עץ מלא, על כל יתרונותיו ואיכויותיו, הוא חומר טבעי. ככזה, הוא מגיב באופן מסוים לתרחישים שונים, כמו חשיפה לאר, ללחות, שינויי טמפרטורה ואפילו לחומרי ניקוי. למשל, עץ מייפל נוטה להצהיב עם הזמן, עץ אלון שנחשף לאמוניה (חומר שמצוי בחומרי ניקוי, למשל אקונומיקה) נוטה להשחיר. חשוב להיות מודעים לכל התכונות של העץ שבחרתם, כדי להמנע מטעויות שיגרמו לעוגמת נפש.

 

אהבתם? שתפו!