אדניות עץ לגינה

תכנון הגינה כולל היום גם את הפרטים הקטנים. בעל הגינה הישראלי מבין כי עיצוב מושלם מצוי בפרטים הקטנים, המשתלבים זה בזה ויוצרים הרמוניה מושלמת. זו הסיבה כי אדניות עץ הן כל כך פופולאריות בקרב בעלי כינה, חצר או מרפסת ירוקה.

תורמות לאווירה

אדניות עץ משתלבת היטב במראה הטבעי והמשוחרר של הגינה או המרפסת. מעבר לשימושן ככלי המכיל אדמה וצמחיה, הן פריט עיצובי לכל דבר. בחירת אדנית מעץ יכולה להתבצע במגוון גדלים וסוגי עץ.

לא חסרים רעיונות עיצוביים תוך שימוש באדניות מעץ:

  • ניתן לתחום איתן שטח בגינה וליצור מעי שביל או גדר טבעיים
  • ניתן להעבירן ממקום למקום כשרוצים לשנות או לגון
  • אדניות גדולות מכילות כמות גדולה של אדמה וחוסכות הרבה לכלוך של אדמה מפוזרת
  • במרפסת עירונית היא יוצרת אווירה של טבע, חמימה ונעימה
  • היא פתרון נפלא לשטח משופע או מת
  • משתלבת היטב בזווית של גדר העץ או הקיר

ניתן לתכנן אדניות עץ בעיצוב אישי, כך שיתאימו במדויק לפרגולה שבגינה, אופייה וסגנונה. בעת ההזמנה נלקחים בחשבון כל הפרמטרים, שהם, בנוסף לגודל ולסוג וגון העץ, גם השימושים שלה. למשל, האם תרצו אדנית מונחת על הדק או תלויה, האם היא תוצב במקום חשוף מאד לשמש או לגשם? במקרים כאלו נלקחים הנתונים הלו בחשבון הייצור נעשה באמצעות עץ חזק ומסיבי שעמיד בפני שינויים במזג האוויר, כולל אור מרובה. היצור נעשה מעץ משובח עם הכנה שלו לעמידות בפני ריקבון ועובש, כמו חומר איטום מיוחד ומריחת האדנית בלכה. כמו כן, אם המטרה היא להניח צמחיה  כבדה או עציצים בתוך האדנית, היא מתוכננת באופן שישא משקל רב.

 בוחרים יחד עם המקצוענים

כשאתם בוחרים אדנית עץ כחלק מריהוט הגן, חשוב שתתייעצו עם מומחים לעץ, כדי לוודא שהעץ שנבחר הוא איכותי, עבר טיפולי הכנה מפני ריקבון ומתאים לאזור בו אתם מתכננים לשים את האדנית.

בררו מראש על התחזוקה הנדרשת מכם כדי לשמור על חיי האדנית, ודאו כי קיימים חורי ניקוז שהם מספיק גדולים כדי שמי הגשם או ההשקיה יתנקזו ממנה מבלי שהחור ייסתם ויחד עם זאת מאפשרים למים להשאר באדנית ולספק לצמחייה שבתוכה את הלחות הנדרשת.

אהבתם? שתפו!