תכנון נכון של עבודות עץ

פרגולה עם מעקה מעץ גושני.

שולחנות, כיסאות וספסלים לגינה, אלו הרהיטים שתמיד מוזכרים בנשימה אחת עם בנייה בעץ. אך לא רק הם, גם ארונות מטבח, שידות, אדניות עץ וכל רהיט אחר שעשוי מעץ יכול להיכלל בקטגורית בנייה בעץ. וכמו בכל סוגי הבנייה בעץ, הדבר הראשון שחשוב לבחור זה את סוג העץ. במאמר הבא תמצאו את כל המידע לגבי בנייה בעץ.

אנשים רבים חושבים בטעות שרק ספסלים, שולחנות וכיסאות יכולים להיכלל תחת הקטגוריה של עבודות עץ ואלו הם הרהיטים שמוזכרים בדרך כלל כשמדברים על בנייה בעץ. אבל גם ארונות מטבח, שידות, אדניות עץ וריהוט גן מעץ נוסף כמו ארונות לחדרים, בסיסי מיטות ואפילו מזנונים יכולים להיות דוגמאות של בנייה בעץ נפלאות, אם רק יודעים איך לעשות אותם נכון.

בפנים או בחוץ? בנייה בעץ לבית ולחוץ

השאלה הראשונה שצריך לשאול לפני שניגשים לבצע בנייה בעץ היא איפה המוצר הולך להיות- בפנים או בחוץ? בנייה בעץ לבית או לחוץ, מתחת הפרגולות או על דקים מצריכות שימוש בעצים שונים, שחלקם יותר עמידים לפגעי מזג האוויר ולכן יתאימו יותר לגינה מאשר למטבח או לסלון. ברהיטים שאמורים להיות בתוך הבית, כדאי להשתמש בעצים כמו איטאובה, שמחירו נמוך והוא יכול להתאים לכמעט כל סוגי הרהיטים.

תכנון נכון של בנייה בעץ

הכנה ותכנון נכון של בנייה בעץ יכולים לחסוך עלויות רבות בהמשך. הכנת סקיצה מדויקת של הרהיט, מדידות מדויקות ובחירת צבע נכונה הם דברים שיחסכו בהמשך. תכנון נכון מתייחס לשאלת הפונקציונליות- מה התפקיד שהרהיט נועד למלא? אם מדובר במטבח, כמה מדפים צריך בתוך הארון? במזנון כדאי לחשוב מראש על הטלוויזיה שתהיה בו או על מגרות לאכסון.  בנוסף לפונקציונליות, צריך להתייחס גם לעיצוב ולאיך הרהיט החדש ייראה ליד הרהיטים הקיימים בבית. בחירת העצים תהיה לפי הפוקציוניונליות והעיצוב, לכן חשוב להכניס את שני הגורמים האלו לסקיצה. לאחר מכן אפשר להחליט אם לבנות לבד או לבחור נגר שיבנה את הרהיט במחיר הזול ביותר.

לסיכום, לא רק שולחנות וכיסאות, אלא גם ארונות רגילים וארונות מטבח, שידות, אדניות עץ ורהיטים נוספים כמו מזנונים יכולים להיכנס לקטגוריית בנייה בעץ, שאותן כדאי תמיד להתחיל במחשבה על המיקום של הרהיט ועל הפוקציונליות שלו, לשרטט סקיצה ראשונית ולפי זה ללכת לאיש מקצוע שיבנה את הרהיט או להחליט אם לבנות אותו לבד, תהליך שלוקח יותר זמן אבל הרבה יותר מספק. אז כל מה שנשאר זה רק להתחיל לתכנן את הרהיט, לשרטט סקיצה ולבנות.

אהבתם? שתפו!