מדרגות עץ

גרם מדרגות עץ עם מעקה

מדרגות מאבן, מעץ או  מבטון- כל בית והמדרגות המועדפות עליו. אז איך בוחרים מדרגות לבית מה חשוב לזכור כשמתקינים מדרגות ומתי עדיף בכלל לחשוב על מעלית? אם התכוונת להתקין מדרגות בבית, המאמר הבא בשבילך.

בבתים פרטיים רבים, בעלי יותר מקומה אחת, אפשר למצוא מדרגות. מעלית בבתים פרטיים הן עדיין לא דבר נפוץ כל כך. ישנם סוגים רבים של מדרגות לבית- מאבן, מבטון ומעץ. לדרגות מאבן ומבטון יש את היתרונות שלהן, אך אם מחפשים יופי, התקנה קלה ופשוטה ומחיר זול- הפתרון הוא מדרגות מעץ.

איך בוחרים מדרגות לבית?

האפשרויות הרבות שאפשר לבחור מהן מדרגות לבית יכולות לבלבל כל אדם מן היישוב. למדרגות מעץ כמו לשאר עבודות העץ יש מראה חם, מזמין , שמוסיף אווירה חמימה לבית, מאשר מדרגות מבטון או אבן, שמשדרות קרירות וריחוק ולכן שמים אותן יותר בחדרי מדרגות ולכן מדרגות מעץ עדיפות על פני מדרגות אחרות מה גם שהם מתאימות לרצפות דקים אם יש ברשותכם.
גם עלויות הבניה הנמוכות וההתקנה הפשוטה גורמת לאנשים רבים להעדיף מדרגות עץ על כל סוג אחר של מדרגות, מאחר שמדרגות עץ הן הכי זולות והכי פשוטות להתקנה.

תכנון מדרגות עץ לבית

כמו בכל דבר, בנייה של מדגרות עץ מתחילה בתכנון נכון.  המיקום חשוב במיוחד וצריך להיות כך שהמדרגות לא יפריעו לאף אחד בבית, גם לא כשעוברים מתחת למדרגות.
בבחירת המיקום צריך להתחשב כמובן בתכנון הבית כולו. אם המדרגות נבנות עם בית שרק מתחיל להבנות, צריך להביא אותן בחשבון בתכנון האדריכלי, מאחר שהמיקום שלהן יכול להשפיע על מיקומים של חדרם אחרים בבית. אחרי המיקום צריך לבחור את סוג העץ. ישנם סוגי עץ רבים והבחירה בניהם תלויה בעלות של העץ ובמראה הסופי שרוצים להשיג מאחר שכל עץ משדר מראה אחר.

מדרגות עץ או בכלל מעלית?

כאמור, המראה של מעליות בבתים פרטיים עדיין לא נפוץ מאוד בארץ ועדיין משפחות רבות מעדיפות מדרגות עץ על פני מעלית. מדרגות עץ עדיפות בגלל האווירה החמה והחיבור לחומרים טבעיים, השמירה על איכות הסביבה, כך שרק במקרים שהמחשבה היא להזדקן בבית ושזהו הבית האחרון שעוברים אליו, אולי כדאי להתקין מעלית. בכל שאר המקרים, מדרגות עץ עדיפות בהחלט.

לסיכום, מדרגות עץ עדיפות על כל אופציה אחרת וכמו בכל דבר, גם התקנת מדרגות עץ מתחילה בתכנון. צריך לבחור את המיקום הנכון של המדרגות בבית ואת סוג העץ המתאים, בהתאם לאווירה שרוצים ולהתחיל לבנות, לבד או בעזרת חברה.

אהבתם? שתפו!